Friday 22 July 2011

ISO !!!

ISO!!!. Ape tu ISO???. Buat yang tak tahu.. ISO tu International Standard.. buat yang tahu.. sila duduk & baca diam-diam. Oleh sebab aku orang Malaysia.. kerja di Malaysia, so guna Malaysian Standard lah. Malaysian Standard pun ada banyak requirements gak.

Oleh sebab aku kerja di syarikat kontraktor kelas A (i wish i keje kelas A ke bawah skrg ni.. haha..). CIDB memang wajibkan syarikat kontraktor kelas A untuk mendapatkan ISO ni. So syarikat kontraktor guna Quality Management Systems - Requirements MS ISO 9001 : 2008. Kalau tak wajibkan memang aku yakin sangat lah derrr xde nya orang nak apply : P. Ooopppsss.. hahaha..

Tiap-tiap tahun akan ada Enternal Audit untuk memantau keberkesanan QMS ni. So hari ni lagi 20 hari menjelang External Audit office aku. Macam-macam mood aku sepanjang layan ISO ni. Sangat mencabar minda & kesabaran aku.  Jom.. kita goreng bersama-sama.. hahaha..




No comments:

Post a Comment