Tuesday 8 May 2012

Ini Cerita Zombie

Hi semua aweks yang cantik meranik eh salah cantik menarik lagi tertarik. Semalam hari Isnin atau Monday atau oh aku dah lupa la ikutkan aku nak educate korang dalam bahasa lain juga. Tetiba aku teringat kes abang aku tipu aku. Katanya Wahid, Isnani & Salasa itu adalah Ahad, Isnin & Selasa. Ye la aku tahu la aku tak pandai Bahasa Arab. Makanya aku telah buat study group dengan anak sedara aku a.k.a Danial coz dia belajar Bahasa Arab & husband la sape lagi a.k.a Mr. Fzal. So, tak yah la der nak tipu aku lagi, tu 1, 2 & 3 hee..

Hi.. saya Danial..

Dah mari sambung ke cerita seram coz intro tadi sangat tidak seram.

Semalam hari Isnin. Hari yang indah lagi dinanti-nantikan oleh semua orang yang makan gaji sebab tak sabar-sabar nak pergi kerja. Oh itu tipu sangat ye !!!. Akulah pekerja yang makan gaji tapi tak la pula tidak sabar untuk datang kerja. Aku baru balik dari Melakau eh Melaka la. Aku, Mr. Fzal & Min pergi rumah abang aku sebab nak duduk bawah ketiak mak ayah aku & main games Zombie Cafe dengan anak sedara aku. Terima kasih Mr. Fzal yang sangat memahami.

Tak dapat buka cafe.. dapat tolong Zombie pun jadi la.. hehe..

Oh ini ada sedikit cerita. Aku sangat sedih waktu nak balik Seremban coz Danial nangis tak bagi aku balik. Air mata aku bak kata orang Kedah sipi-sipi je nak keluaq waktu aku nak tepuk bagi dia tidur lepas jadi cikgu tuisyen dia. Terpaksa pujuk interoducer aku tentang games Zombie Cafe tu kata aunty akan call selalu tanya Cafe dah ada berapa banyak duit. Terharu aunty derrr coz dia sangat menyukai, menggemari, mencintai & yang sewaktu dengannya pada aunty nya yang seorang ini dari yang seorang lagi itu haha..

Alkisah balik dari Melaka pun dah lewat so sampai Seremban tak kan lah pulak dapat sampai cepat. Kalau drive Beemer kot lah ye.. huhu.. Niat di hati pergi office nak balik awal coz nak sambung tidur kejap untuk hilangkan letih-letih badan sambil melayan cerita Nada Cinta yang semakin hari semakin menyakitkan hati tetapi hati tetap tak mau stop dari terus tengok. So kita layannn.. Layan pun gitu-gitu aje coz tak boleh nak parking betul-betul di depan tv, so mundar-mandir dari bilik ke ruang tamu sambil bersiap-siap nak keluar.

Love Mikha than Nada :P

Lebih kurang 7.30 mlm aku, Fzal & the family serta kawan family Fzal pergi ke Darul Syifa, Kuala Pilah. Kitorang sempat melihat kejadian yang agak mendebarkan semasa di sana. Berdebar jantung aku weh. Setelah selesai urusan kami pun balik rumah & sampai di rumah lebih kurang 3.30 pagi. Pukul 4.30 pagi aku nak tido tapi mata tak mau lelap so aku ambil ipad masuk bilik nak main games sementara tunggu mata mengantuk. Letak ipad tepi bantal nak baca doa dulu.

Tiba-tiba..
????? : Aaarrrkkk........
Dalam suasana pagi yang sunyi terdengar suara macam suara manusia tapi tak pasti suara atau bunyi apa yang sebenarnya tu. Hati apa lagi berdebar-debar sambil otak ligat fikir mana datangnya weh bunyi tu.  Mata lak pandang atas siling pastu keliling bilik.. tak ada apa-apa yang mencurigakan pun.. wakaka.. nampak sangat penakut. Apa tak nya teringat kejadian yang sebelumnya tu. Fzal nampak macam dah tido.

Dengan pantas..
Aku : Awak.. dengar tak bunyi apa tu?
Fzal : Zombie la.. (kembali zzzZZZzzz..)
Dalam hati fikir Zombie apa, mana datangnya Zombie. Blurrr 2 -3 saat. Ceh.. baru teringat games Zombie Cafe. Patut la bunyi kuat menusuk ke kepala coz ipad tepi bantal.

Tapi..
Aku : Zombie kenyang ek?
Fzal : Emmm.. (sambung zzzZZZzzz..)
Dalam hati tak percaya tu bunyi Zombie coz selalu Zombie kenyang pun tak pernah aku dengar bunyi macam tu. Tak kisahlah apa pun tapi untuk menyedapkan hati anggap aja lah Zombie kenyang.

Pastu..
Aku : Awak ah tak nak main games tak tutup pintu cafe.
Fzal : (tak layan.. zzzZZZzzz terus..)
Dengan pantas aku terus off ipad, so kalau Zombie kenyang lagi ke nak makan pelanggan ke tak kan ada la bunyi-bunyi lagi.

Pagi tadi bangun tidur terus siasat apa yang berlaku sebenarnya. Mungkin notification games.. ye anggap aja lah notification games. Ceh !!!


No comments:

Post a Comment