Sunday, 13 March 2011

Awak Minumlah Air Banyak

Awak minumlah air banyak.. coz cuaca sekarang ni dah tak sama macam cuaca zaman dulu-dulu. Cuaca hari ni sangat panas berbanding cuaca dulu yang kurenggg panasnya. Walaupun cuaca semakin panas tapi hari ni jumlah kita minum air putih / air kosong / air masak & sewaktu dengannya tetap sama macam dulu, tak berubah sama sekali pun malah semakin kurang adalah kita minum air tu coz semakin panas cuaca semakin tekak kita terasa haus & kita pun semakin teringin nak minum air manis.

Awak minumlah air banyak.. orang perempuan nak cantik, nak berseri, so diorang minum air banyak. Awak lelaki pun kena minum air putih banyak gak walaupun bukan untuk cantik & berseri sekurang-kurangnya untuk kesihatan kulit. Tak dinafikan air bergas, bersusu, bertenaga & yang seangkatan dengannya tu sedap, tapi jangan lah lupa minum air putih ye coz kalau kita kurang minum air putih, kulit kita nak minum air ape?

Awak minumlah air banyak.. coz kalau awak demam saya juga yang kena temankan.. huhu.. Kesihatan awak adalah keselesaan saya.. haha.. ingat pesanan di bawah ni ye : )


Sebelum awak demam macam ni, minum air putih banyak sebelum kena masuk ikut tiub..


Seelok-eloknya 8 gelas ye..


Kalau tak boleh 8 gelas, 1 gelas tapi air tu dari 1 jag penuh & mesti dihabiskan..


Kurangkan minum limau ais ye..


Kalau awak tak buat & demam lagi macam hari tu nanti saya sedih : (

No comments:

Post a comment