Saturday 9 June 2012

Selamat Bertunang Ayun & Awien

Pernah tak korang bangun pagi & of course la dah celik mata waktu tu.. nak pergi office tetiba tak tahu nak pakai baju apa. Situasi tu selalu berlaku pada aku & as a result tersarunglah jeans serta tshirt sambil dalam hati berdoa hari tu tak ada meeting tergempar.. hahaha.. Ambil kunci kereta & capai cardigan atau jaket in case bos datang office secara mengejut.. tak adalah bos terkejut tengok pakaian staff yang sempoi itewww. Apapun hari Jumaat aku pakai baju kurung (kalau ada mood.. ) :P .

Eh aku selalu macam ni kan, selalu menyimpang dari topik. Jom kita ke topik asal. Hari ni majlis bertunang sepupu Mr. Fzal iaitu Ayun bersama pasangannya Awien. Sejak balik dari majlis merisik di rumah Awien lagi aku dah berfikir siap-siap nak pakai baju apa hari ini coz nak elakkan berlakunya situasi kat atas. Aku atur sekali baju-baju yang sesuai nak bawa balik Kedah untuk dipakai waktu wedding kawan, saudara sebelah ayah & saudara sebelah mak aku. Sebab??? Nak rotate baju pun biarlah lama sikit.. hahaha..



Keputusan muktamad baju kurung moden akad nikah aku tempoh hari telah dipilih untuk majlis ni, kelazzz aku guna ayat tempoh hari macam baru beberapa hari je aku nikah dengan pakwe kat atas tu padahal lagi 2 hari genap 7 bulan. Tengah bersiap hati pun pasang niat nak mekap dalam kereta coz perjalanan agak jauh (padahal mandi lama tak sempat mekap). Hajat tu tak kesampaian coz rombongan terpaksa naik van. Sangat tak sesuai nak mekap dalam van kalau Abg Ngah yang drive kan.. hehe..
 

Bestnya la hai kalau dapat jemputan attend engagement atau wedding orang, teringat-ingat wedding sendiri cewah wah wah. Bukannya apa aku ni suka sangat bab-bab tengok baju, hantaran & pelamin orang yang cantik ni, mulalah aku lak yang tersenyum-senyum sorang mengalahkan tuan puan empunya big day. Sebenarnya aku pandai bab-bab mengeluarkan idea je especially idea-idea yang sangat menjimatkan coz QS memang budget punya orang kot. Nak realisasikan lak tangan belum cukup kreatif la.. hee..   




Menu yang disediakan hari ni memang sangat terbaeekkk. Ikan patin masak tempoyak & macam-macam jenis lauk-pauk lagi yang memang aku sengaja tak nak list kat sini coz aku takut aku akan terliur bila baca post ni lain kali. Kebetulan lak memang aku tak sempat nak snap pic lauk-pauk tu. Mana nak cari weh jauh tu Muadzam, Pahang tu weh. Lepas makan of course muka Mr. Fzal akan tersenyum lebar, so lebih mudah kerja aku nak ajak dia ke acara wajib aku apa lagi posing-posing untuk masuk entry blog.

Apa yang pasti semua orang happy hari ini. Selamat bertunang Ayun & Awien. Aku & Mr. Fzal doakan semoga Ayun & Awien happy & bahagia selalu. Banyakkan bersabar & berbincang walau apa jua halangan yang mendatang dalam membuat persediaan menuju korang punya real-real big day nanti. Cewah.. nasihat ikhlas ok, dari orang yang baru 7 bulan hidup berdua ni.. hehe.. Kita tunggu apa warna tema A & A ni ye. Kelepak kelepong kelepak kelepong aku dah rasa lapar nasi minyak.


No comments:

Post a Comment