Friday 22 June 2012

Tips Penjagaan Tudung Ct Exclusive dari Butik Larra


Tudung Ct Exclusive dari Butik Larra kebanyakannya dihasilkan daripada material yang berkualiti & lembut seperti chiffon bersama hiasan yang tersendiri. Oleh yang demikian, penjagaan tudung harus diambil perhatian bagi mengekalkan kualiti kain & hiasannya serta memanjangkan jangka hayat tudung.

Berikut adalah tips penjagaan Tudung Ct Exclusive dari Butik Larra istimewa buat peminat-peminat Larra Mia & Larra Seri.

  • Tudung haruslah dicuci menggunakan tangan bersama bahan pencuci bersifat lembut. Elakkan cucian menggunakan mesin basuh atau cucian bersama pakaian-pakaian yang lain.
  • Tudung hanya perlu direndam sekejap, dikepal lembut sehingga berbuih & dibilas bersih daripada bahan pencuci. Elakkan tudung dari diberus atau diperlakukan secara kasar.
  • Tudung tidak perlu diperah, sebaliknya ia hanya perlu dianginkan di kawasan teduh. Jemuran di bawah panas terik matahari dikhuatiri akan memudarkan warna tudung.
  • Tudung perlu digosok sekiranya perlu dengan suhu yang sesuai & tidak terlalu panas memandangkan materialnya yang tidak terlalu tebal.
  • Tudung seelok-eloknya dilipat & disusun kemas di tempat khas untuk tudung sahaja atau digantung menggunakan penyangkut tudung bersama tudung yang lain. Elakkan menyimpan tudung bersama pakaian-pakaian lain.


No comments:

Post a Comment