Saturday 15 January 2011

Jalan-jalan ke Seri Menanti

Aku lahir di Pantai Timur, negeri Cik Siti Wan Kembang Kelantan, membesar dengan sihatnya di Utara, negeri Jelapang Padi, Kedah dan kini mencari rezeki di negeri Selatan, negeri beradat Negeri Sembilan. Di mana bumi dipijak, disitu langit dijunjung.. so aku dengan besar hati turut meraikan kemeriahan Hari Keputeraan ke - 63 D.Y.M.M Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir pada malam ini bersama-sama Fzal yang memang berasal dari Negeri Sembilan, so secara tidak langsungnya aku bakal menjadi sebahagian dari Negeri Sembilan nanti : )






Budak bertuah berbaju biru itu dengan bangganya menjadi pemandu pelancong aku, min, mat dan Syifa malam ini. Kami usha-usha kawasan Istana Seri Menanti di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Walaupun hujan renyai-renyai atau rebas bak kata orang Nogori Sembilan, aku tengok ramai je warga-warga Negeri Sembilan yang turun padang meriahkan kawasan tu. Banyak gerai jual makanan dan pakaian. Lebih meriah  lagi bila Ifa Raziah dan artis-artis buat persembahan, so tak la boring sangat. Aku suka sangat dapat makan coklat strawberry.. yum yum : ). Tu je pun.. haha..
 

No comments:

Post a Comment